Pentru orice informații, neclarități sau reclamații, este important să ai în primul rând răspunsul Companiei de Asigurări. Poți trimite mesajul tău prin consultantul/agentul de asigurare sau direct către Companie, fie telefonic, fie în scris, însă răspunsul este bine să îl ai în scris.
De asemenea, trebuie să știi că reclamațiile pot fi adresate și către Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), cea care controlează și reglementează piața de asigurări din România. Apoi, fiecare Companie poate avea autorități similare cu ASF, către care poți scrie direct.
Despre Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF):
Atât Registrul entităților, cât și o serie de alte informații cu caracter public, informativ sau educativ sunt disponibile gratuit pe site-ul ASF (www.asfromania.ro) sau pe pagina sa Facebook.
Prin depunerea unei petiții (reclamație sau sesizare), ASF poate constata dacă societăţile de asigurare își îndeplinesc obligațiile asumate prin poliță sau dacă sunt necesare măsuri suplimentare de supraveghere şi control.
Petiţia se poate transmite către ASF astfel:
- prin telefon:
- prin servicii poștale,
- la sediu (prin intermediul registraturii),
- prin e-mail (office@asfromania.ro) sau
- prin formularul on-line disponibil pe site-ul asfromania.ro, secțiunea Consumatori/ Protecția Consumatorilor. Formularul va transmite automat un e-mail către departamentul specializat în soluţionarea petiţiilor. La finalizarea verificărilor, veți primi un răspuns în termen de cel mult 30 zile de la depunerea petiției, în conformitate cu legislaţia în vigoare, cuprinzând modul de soluţionare al reclamaţiei.
La numărul de telefon TELVERDE: 0800 825 627, ASF acordă consultanță de specialitate consumatorilor.
Centrul de Consiliere și Informare în Domeniul Asigurărilor
InfoCons 021 9615 sau reclamatii@protectia-consumatorilor.ro.